Palmboom in zicht! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu Palmboom in zicht! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

Palmboom in zicht!

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

06 Februari 2010 | Costa Rica, Fortuna

En na een afwezigheid van vele dagen op deze website is hij dan weer terug!

Vandaag ga ik jullie vertellen dat ik over 18 daagjes alweer mijn T-shirt moet gaan omruilen voor een winterjas. Ik vlieg 23 februari weer naar Nederland om vervolgens mede door het tijdsverschil om 08:00 voet te zetten op Nederlandse bodem. Het is dan inmiddels 24 februari bij jullie.

Voordat ik in dat vliegtuig stap gaat er nog wel het een en ander gebeuren hier in Costa Rica natuurlijk. Nadat Lisa naar huis is gegaan moest ik hier 11 dagen alleen vertoeven maar sinds donderdag is er weer een nieuwe stagiaire bij, en die luistert naar de naam Marit. Morgen komt er nog een stagiaire bij en dan is mijn opvolgteam compleet. Het zijn twee meiden van mijn leeftijd dus Flor zei al, Ruud, je moet inderdaad het beste voor het laatst bewaren, haha!

Donderdag 11 februari is mijn laatste werkdag hier en dan ga ik vrijdag lekker de rest van mijn tijd spenderen in de jungle en op het strand. Elf dagen heb ik de tijd om de rest van het land te gaan ontdekken. Op de 22ste kom ik dan weer terug op La Garita en voor zover ik vernomen heb gaan we volgens Flor uit eten naar een leuk restaurant ter afscheid van mijn stage en volgens Peter bestellen we even een hamburgertje zodat hij daarna weer lekker kan doorwerken en niet veel tijd aan mij hoeft te besteden, haha!

Ja zoals jullie zien is het hier wel lachen geblazen met elkaar, en dat ga ik ook zeker missen als ik weer in Le Pays-Bas ben.

Vrijdag ga ik eerst met de bus naar Puntarenas, vanaf daar ga ik met de boot naar Montezuma wat bekend staat als het hippiedorp van Costa Rica. Daar blijf ik een nachtje en ga ik ook Isla Tortuga een bezoek brengen. Daarna ga ik gewoon lekker backpacken en zie ik wel waar ik beland. Sowiezo naar Manuel Antonio en Corcovado. Dingen die ik wil gaan doen deze (laatste) vakantie zijn:

- Walvis- en dolfijnentocht
- Duiken met haaien bij Isla del Caño
- Jungletocht

Dan vlieg ik de laatste dag weer van Corcovado naar San Jose met zo'n klein propeller vliegtuigje. En daarna is het tijd om mijn laatste verhaal te schrijven voordat ik jullie allemaal weer zie!

Voor degenen die nog een souvenir willen hebben moeten het maar even aangeven hier ;)

Tot spreeks of tot ziens!
Ruud

• 12 Februari 2010 - 12:19

Dre En Marjolein:

Rudymeister!

Geniet nog lekker van je laatste dagen daar. Zo te lezen staan er nog spannende zaken op de agenda.

Groetjes uit het koude Utreg.

• 17 Februari 2010 - 22:14

Lisa:

hoi ruud nou dit zijn je laatste daagjes he ..

geloof me nederland is kut.. koud en er is niets verandert haha

o ja en wat denk je.. loop ik gisteren door haarlem hoor ik in eens HEE DOS PALMAS... 2 gasten van 3 maanden geleden die me herkende.. hahaha vet he

maak er nog wat van he de laatste dagen !

• 09 Maart 2010 - 22:33

Sander :

Hey Ruud!

Alweer terug in het koude Nederland? Zo te lezen heb je je de laatste maanden nog wel vermaakt! Hoe bevalt het om weer lekker(of niet) terug te zijn? Heb je nog veel gemist in die 5 maanden? Hier in Turrialba gaat het leven gewoon door, ben van gastgezin verwisseld en over 3 weken staat onze reis naar Panama in de boeken!

Pura vida!