Bienvenido Costa Rica - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu Bienvenido Costa Rica - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

Bienvenido Costa Rica

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 Oktober 2009 | Costa Rica, Alajuela

Nou daar ben ik dan alweer. Die tijd vliegt om zeg, voordat je het weet zit je op het vliegtuig naar Costa Rica. Gisterochtend er al vroeg af want mijn vlucht ging om 13:20 en omdat ik via New York ging heb je natuurlijk een douanecontrole die iets meer tijd in beslag neemt.
De vlucht duurde 8,5 uur en was behoorlijk saai. Waarom?

- Iedereen om mij heen lag te slapen...
- Buiten zag je alleen maar oceaan...
- De filmkeuze was fantastich! Op dat hypermoderne scherm van 10x7 werden al mijn lievelingsfilms en series uitgezonden (daarom lag waarschijnlijk iedereen te slapen)
- Slapen in een vliegtuig is niet bepaald comfortabel, en 8,5 uur lang muziek luisteren met dan drukkende gevoel op je oren is ook niet bepaald prettig.

Eindelijk aangekomen in New York werd ik weer lekker enthousiast, met name door die prachtige skyline met ver uitstekend het Empire State Building. Jammer genoeg heb ik geen glimp kunnen opvangen van het vrijheidsbeeld maar wat niet is kan nog komen!

Snel snel door de douane want mijn connectievlucht naar San José (Costa Rica) ging binnen anderhalf uur van de grond. Gelukkig was het rustig en dus was ik mooi op tijd in het vliegtuig om mijn plekje bij het raam weer in te nemen. Deze vlucht was een stuk leuker. Waarom?

- We hadden dit keer een redelijk groot tv-scherm (25x20) met een ruime film- en muziekkeuze.
- Je kon vanuit het vliegtuig duidelijk het landschap om je heen zien (oa. de Everglades in Florida, de Florida Keys, Cuba (Havana prachtig verlicht en Guantamo Bay) En daarna werd het helaas donker om geen Costa Rica te kunnen zien maar wel een grote zwarte wolk met prachtige lichtflitsen (alsof Jezus foto's zat te maken; nou dat beloofd wat voor Costa Rica! =D )

De laatste 30 minuten hadden we nog turbulentie wat de meesten in het vliegtuig eng vonden maar wat een lekker achtbaangevoel zeg!

Op het vliegveld stonden Peter (de eigenaar) en Tibor (andere stagiaire) al op mij te wachten en stapten we meteen in de auto op weg naar de werkplek voor de komende 19 weken.

Eenmaal aangekomen zat mijn collega/huisgenootje Lisa al te wachten en hebben we nog even gepraat.
Daarna op bed gegaan want de moeheid overheerste.
Om 7 uur vanochtend klaarwakker, het vliegveld ligt hier 2 minuten vandaan dus je raad vast wel waarom ;)
Vanwege het tijdsverschil met Nederland (8 uren) was het toen bij jullie inmiddels al 3 uur in de middag.

Vandaag voor het eerst wat van Costa Rica kunnen zien (op klaarlichte dag) en tot zover beloofd het heel veel. Waarom?

- De mensen zijn erg vriendelijk en beleefd.
- De natuur is zooo anders (ook wel tropen genoemd in de volksmond) dan in Europa. Allemaal exotische bomen en nevelwouden met hoge bergen bezetten de bijzijnde omgeving.
- Het appartementencomplex is erg sfeervol en aantrekkelijk. Ook het huisje waar ik in verblijf trok bij mij de mond open zo luxe (vergeleken met andere stages)
We hebben dan een gewoon normaal huis met woonkamer (2 sofa's, een tafel, grote tv en playstation) en ieder zijn eigen slaapkamer. Ook gewoon een keuken en een badkamer met douche. Bovendien kan ik de hele dag lekker internetten op de gratis WiFI.
Buiten hangt de hangmat al klaar in de buurt van het zwembad. Daar tussen in ligt de rancho met zijn uitgestrekte bar.
Ik ben al helemaal op mijn plek hier! =D

Ik zal nu even een paar foto's maken zodat jullie ook kunnen meegenieten van mijn stekkie in Alajuela, Costa Rica.

Groetjes en tot de volgende keer,
Ruud (Uitspraak hier varieërd van Roet tot Goert)

  • 09 Oktober 2009 - 20:14

    OmaSinnige:

    Ruud dit word de tweede reactie Ik had vanavond alles al van je gevonden, toen heel trots je Moeder even gebeld Niek zat bij jullie op de laptop. We blijven alles van je volgen. Wat is dit een pracht dat het zo kan. Jij gelukkig en Oma gelukkig.
    Doei Doei!!!
    Word vervolgt Oma.

  • 09 Oktober 2009 - 21:23

    Pascalle:

    Hoiiii ,,

    Je kent me niet ! Maar ik vertrek over anderhalve week naar Costa Rica om daar te werken en naar school te gaan. En dus ik zat even je "dagboek" te lezen en het is echt heel erg leukkkk om iemand anders zijn verhalen te lezen, het geeft me een gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Met zo een idioot plan om helemaal in m eentje met mijn rugzak voor een paar maandjes naar de andere kant van de wereld te vertrekken !

    Heel veel plezier met je reis ! En een leerzame tijd toegewenst (dat zegt iedereen namelijk ook tegen mij, en ik word er helemaal gek van. Maar nu kan ik het eindelijk eens tegen een ander zeggen ha ha ha) Ik zal afentoe op je page kijken als dat mag =D

    En tot ziens HAHAH ik moest trouwens zo lachen om je ; "Jezus zat waarschijnlijk foto's te maken" hoe kommm je dr op ...

    Heel veel vriendelijke groetjes van Pascalle

  • 09 Oktober 2009 - 21:28

    Pascalle:

    WAHAHAHA geweldig trouwens dat je ook zo een hippe oma hebt die weet hoe internet werkt en je voortdurend in de gaten houdt. Precies mijn oma, en dan ben ik nog geeneens weg ... * Zucht !

  • 10 Oktober 2009 - 01:52

    Ruud Westra:

    Dankjewel Pascalle!

    Mooi om te horen dat je mijn verhaal leuk vind en dat je ook naar CR gaat ;)
    Als je kan moet je zeker eens langskomen (www.dospalmascr.com)

    Groetjes,
    Ruud

  • 10 Oktober 2009 - 20:32

    Tante José:

    Beste Ruud,
    Wij zijn nu bij Oma en natuurlijk staat de laptop stand-by.
    Leuk om jou site te bezoeken, ik heb hem ook direct naar ons eigen adres gestuurd, kunnen we jou gaan volgen!!
    René en Natasja zijn niet ver bij jou vandaan,zij zitten in Mexico voor 15 dagen.
    zo te lezen zit je daar goed, maak er wat van jongen!
    Hartelijke groetjes van Ome Pieter en Tante José

  • 11 Oktober 2009 - 18:15

    Rosemarije Loos:

    hey ruud!

    klinkt allemaal heel spannend! Erg leuk om te lezen. Gelukkig ben je goed aan gekomen en kan het nu allemaal beginnen!

    Heel veel succes daar en lekker gaan genieten!
    Groetjes Roos

  • 13 Oktober 2009 - 16:44

    :

    Hee wat geinig zeg! jij zit helemaal niet zo ver bij ons vandaan, RELATIEF gezien dan hahah!

    Oma heeft het er maar druk mee, al die kleinkinderen in verre oorden in de gaten houden ;) Maar ze blijft helemaal up to date zo.

    En jij zit volgens mij ook echt op een heerlijke locatie, ongeveer op dezelfde lengte als wij mbt de evenaar denk ik he, dus dat betekend dat het bij jou ook altijd warm is zeker, dag en nacht, lekker zweten hahaha...heerlijk
    Maar prima vertoeven voor een halfjaartje :)

    Ik wens je een mooie tijd en lees je verhalen wel!

    Groetjes je nichtje vanaf Curacao

  • 15 Oktober 2009 - 19:12

    Pascalle:

    Hoiii

    Waar blijven de foto's nou =D ????

    Ennuh hoe is het weer ?????

  • 15 Oktober 2009 - 23:22

    Ruud Westra:

    De foto's staan allemaal op mijn hyves (www.rudyw1989.hyves.nl)

    En het weer is hier schitterend! Elke dag van 5 uur tot ongeveer 4 uur (verschilt per dag) is het rond de 27 graden en daarna soms regen en soms niet. Maar dat is regenseizoen, vanaf november is het droge seizoen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 53324

Voorgaande reizen:

26 Mei 2018 - 03 September 2018

In de voetsporen van Marco Polo

23 April 2018 - 23 Mei 2018

Indrukwekkend Indonesië

13 September 2017 - 23 April 2018

Het grote Kiwi avontuur

08 April 2013 - 10 Mei 2014

Een toekomst in Noorwegen

02 November 2012 - 18 November 2012

Backpacken in de Himalaya

13 April 2011 - 02 November 2011

Op avontuur naar Canada!

08 Oktober 2009 - 23 Februari 2010

Stage in Costa Rica

17 September 2009 - 21 September 2009

London 2009

20 April 2009 - 14 September 2009

Frankrijk deel 3: Alpen & Ardèche

29 Maart 2009 - 04 April 2009

Rome 2009

07 April 2008 - 01 September 2008

Frankrijk deel 2: Val de Cantobre

05 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Frankrijk deel 1: Barbet

Landen bezocht: