Home Alone - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu Home Alone - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

Home Alone

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

22 Oktober 2009 | Costa Rica, Alajuela

Het is weer donderdag, dus tijd voor een verhaaltje vanuit Costa Rica!
Wat heeft Ruud nou weer meegemaakt? Nou dit was een redelijke saaie week...

Het begon allemaal op zondag toen mijn enige collega/enige huisgenoot Lisa voor een paar dagen Costa Rica ging verkennen en ik dus helemaal hopeloos in mijn uppie was, geloof mij, dat is niet leuk.

Ik mag het optrekje niet verlaten omdat er altijd iemand aanwezig moet zijn en als je hier met z'n 2en zit kan dus eentje lekker een paar uurtjes eropuit.
Terwijl alle gasten aan het wandelen, verkennen, dingen bezoeken en bekijken zijn zit Ruud achter de laptop een spelletje te spelen, te MSNen, een reisgids van Costa Rica te bestuderen, Spaans (proberen) te leren of gewoon op 1 dag een heel seizoen van de TV-serie That's 70s show kijken.

Waarom staat 'zonnen' niet in dat rijtje denk je dan? Nou omdat het de laatste paar dagen bijna alleen maar regent en als het even droog is dan is het wel bewolkt. Ik ga hier over niet verder zeuren want als iemand daar wél recht op heeft is het mijn rondreizende collegaatje wel.

Wat nu wel leuk is om te doen is alvast kijken wat dit land allemaal te bieden heeft voor als ik een paar dagen weg kan. De mensen die hier langskomen zitten soms ook boordevol verhalen (soms sluiten ze zich ook op op hun kamer en laten ze alleen hun gezichtje zien als er 'gratis' eten op tafel staat. Dit zijn niet per definitie altijd de gierige Hollanders...)
Ik heb al verschillende leuke ideeën en tips naar mijn hoofd geslingerd gekregen om het volgende 'must-do' lijstje te kunnen fabriceren:

1. Eergisteren was hier een Nederlands koppel dat zich gevestigd heeft in Costa Rica. Die man is wakeboard-instructeur op het meer van Arenal en als ik zin had mocht ik altijd langskomen.

A- Wie heeft daar nou geen zin in?
B- Wie zou niet mogen langskomen vraag ik me dan af...

Maargoed die mensen zijn twee weekjes naar Nederland en als ze terugkomen dan blijven ze hier weer een nachtje en lijkt het me leuk om met hun te kunnen meerijden om vervolgens voor het eerst in mijn leven op zo'n wakeboard achter een speedboat aan te worden geslingerd!
Wat ik dan meteen meepak in mijn reis-2-daagse is de vuurspuwende Arenal Vulkaan die naast het meer staat en de uitdagende jungle-hangbruggen.

2. Na 90 dagen moet ik verplicht een week het land uit vanwege visum-verplichtingen. Ik denk dat ik dan naar het buurland Panama ga. Via de prachtige Caribische eilandjes van Bocas del Toro wil ik dan doorreizen naar de monding van het Panamakanaal. Ik heb een tip gekregen om mij daar aan te bieden aan zeilers om hun te helpen bij de tocht over het kanaal. Hierbij heb je minimaal 4 zeilers nodig en dat is voor mij erg mooi als het er 2 zijn en ze mij dus nodig hebben. Gratis het Panamakanaal overzeilen, wat wil een mens nog meer?! Nou, het volgende dus;
Bij de pacifische monding van het kanaal stap ik dan weer uit en ga ik naar de hoofdstad van het land, Panama City.
Vanaf daar moet ik nog even kijken wat ik ga doen.

3. Natuurlijk heb ik dan nog een paar vrije dagen over, en die wil ik dan o.a. gaan gebruiken voor het paradijs van de Corcovado. Dit ligt in het zuid-westen van Costa Rica en schijnt een prachtig nationaal park te zijn. Hier kan ik allemaal wilde dieren spotten, van zeldzame vogels tot een Puma. Ook wil ik dan een boottocht maken naar Isla del Cano waar je onderweg walvissen en dolfijnen kunt spotten. Op het eiland zelf kan je prachtig duiken wat ik ook zeker wil gaan doen hier.

Dit waren de 3 dingen die ik heel graag wil gaan doen. Hopelijk lezen jullie ze terug in één van de aankomende reisverslagen!

Dit was het voor zover. Ik ga weer verder met mijn spoedcursus Spaans.

Groetjes vanuit Costa Rica,
Ruud

• 22 Oktober 2009 - 20:33

Aatsinnige@kpnmail.n:

Ruud, Oma is juist vanavond met je Moeder naar de voetspecialist in Oenkerk geweest.Dus leuk dat ik meteen je verslag kon lezen,toen ik thuis kwam.Wat ga je nu allemaal nog meer beleven? maar het moet nog wel gebeuren hé Hopen dat je later alles na kan vertellen in gezondheid Veel liefs van Oma

• 22 Oktober 2009 - 22:25

Ellen Westra:

hee die ruud
    even een reactie van je lieve moedertje
    wat een plannen allemaal
    positief denken dan gaat het je vast lukken
    luister altijd naar je gevoel
    bij twijfel niet doen
    ik spreek je wel weer op MSN doeiii
    knuffel van Mam xxx

• 22 Oktober 2009 - 22:46

Miranda Scheffer:

Heee Ruud:)

Leuk om je zo bij te houden. Zo te lezen heb je het goed naar je zin alleen jammer dat je een paar dagen alleen was!
    Doe voorzichtig en pas goed op jezelf.

Ik zal je via deze site volgen.

groetjes Miranda

• 23 Oktober 2009 - 08:41

André Westra:

Cousin Rudy,

Op een regenachtige dag lekker wegdromen over de dingen die je kan gaan doen, heerlijk!

Mooie plannen, die vast blijvende herinneringen zullen opleveren. Wij wachten je volgende blog weer af.

Viel spaB daar

Groetjes,
    Dre en Marjolein

• 23 Oktober 2009 - 14:18

Roos:

Hee Ruud!

Leuk om te lezen waar je je mee bezig houd! Balen van het slecte weer, maar treur niet. Na regen komt zonneschijn! En hier in NL is het ook niet alles, hoewel vandaag de zon wèl schijnt;) maar goed, lekker genieten van de omgeving en de dingen die je wilt gaan doen!
    Groetjes Roos