Voetballen en verhuisdozen - Reisverslag uit La Garita, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu Voetballen en verhuisdozen - Reisverslag uit La Garita, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

Voetballen en verhuisdozen

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 Oktober 2009 | Costa Rica, La Garita

Ik zucht nog een keer van de hitte hier en begin met typen aan dit 4e verslag alweer. Elke donderdag eentje heb ik beloofd. Dit keer vanaf een ander plekje in Costa Rica omdat ze mij nodig hadden op de andere locatie van Dos Palmas. Deze ligt 10 km verderop en meer inlands. Geen vliegtuigen meer die keihard overgaan en geen toeterende auto's meer 's nachts. Bovendien is deze locatie iets groter en hebben ze een mooie schoonmaakster van 17 haha.

Gisteren ben ik met Peter (Mr.Dos Palmas) naar het voetbalstadion van Alajuela geweest om kaartjes te kopen voor de WK Play-Off wedstrijd tussen Costa Rica en Uruguay. Als vervend Ajax supporter wou Peter natuurlijk in het vak van de blauwhemden vanwege Luis Suarez.
Om 9 uur zouden de loketten open gaan, maar om 11 uur gingen ze daadwerkelijk open. Natuurlijk nadat ze even rustig geveegd hadden (en ik maar denken dat IK lui was!) maar dus uiteindelijk voor 18 euro een kaartje voor een prachtig plekje in een oud stadion voor een mooi affiche!

Afgelopen zondag heb ik zelf ook weer gevoetbald met een paar Tico's. We waren met 30 man en speelden een toernooitje met 4 ploegen, als je dan een goal tegen kreeg moest je eruit zeg maar. Aangezien wij maar bleven scoren en na 3 uren voetballen nog steeds geen pauze hadden gehad ben ik maar gestopt, het zwembad ingedoken, een fles Fanta leeggezopen en vervolgens met 3x een krampaanval per minuut achterover in de hangmat gaan liggen.
Totdat de bel ging en twee voetbalmaatjes voor de poort stonden, deze wouden nog even gezellig wat drinken en praten.

Mijn Spaans is zelfs na 3 weken nog niet goed genoeg om een normaal gesprek te kunnen voeren en dus bleef ik maar lachen en ja knikken. Hun bleven toch wel praten. Afijn, toen het gesprek dood viel zijn ze naar huis gegaan en zie ik ze waarschijnlijk zondag wel weer op het voetbalveld.

Nu zit ik eenzaam in mijn grote huis met queensize bed en eigen terras totdat het belletje weer gaat en ik werk aan de winkel heb.
De kost&inwoning is hier dik voor elkaar en ik vermaak me wel in deze omgeving. Nu maar eens proberen om de schoonmaakster in het Spaans te kunnen verleiden tot een romantisch diner voor 2 wat mij toch geen drol zal kosten hier haha!

Ik vertel er volgende week wel over hoe dat is gegaan.

Groetjes en tot spreeks,
Ruud

  • 29 Oktober 2009 - 19:38

    Lisa:

    wouden bestaat niet ruud! het is WILDEN:P

    flor is er al achter dat je een oogje hebt op lydia ;) haha


  • 29 Oktober 2009 - 21:30

    Oma:

    Ruud je hebt weer een mooi verslag. Oma heeft vandaag een griepspuit gehad, dus ik ben wel een paar dagen mak.maar toch naar jou maar een groetje sturen.Jij doe veel meer moeite met iedere week zo'n mooi verslag.Daar fleurt Oma helemaal van op Ik ga nu naar bed Wel te rusten

  • 29 Oktober 2009 - 21:33

    Oma:

    Ruud het berichtje vloog zomaar foetsi doordat ik op tab drukte Weer wat geleerd.Groetjes Oma

  • 31 Oktober 2009 - 22:33

    Sander:

    Hola Ruud,

    Wat een verhalen man! Echt top lijkt me daar in Costa Rica! Lijkt me mooie tijd daar worden en misschien treffen we elkaar nog wel na 10 januari in San Jose of Turrialba! We houden elkaar wel op de hoogte.

    Adiós,
    Sander

  • 01 November 2009 - 19:38

    Tante José:

    ha die ruud,

    Leuk om weer wat over jou te lezen. Fijn dat je je vermaak en dan op die afwisseling naar een andere locatie is natuurlijk ook leuk. Wij hebben een heel gezellig weekend met je vader en moeder hier in Limburg gehad. Heerlijk gewandeld in de zuid Limburgse heuvels en in Maastricht koffie gedronken. Vandaag zijn we nog even bij René en Natasja geweest en om 3 uur zijn ze weer naar Friesland vertrokken. Voor de rest is hier alles rustig.
    Dag Ruud, werkse en tot de volgende keer.
    Groetjes, tante Jose

  • 04 November 2009 - 03:13

    Paul:

    He Ruud even met Paul hier die vervelende ex van lisa haha. Ik moet eerlijk toegeven dat ik jou verhalen ook lees en dat mij erg bevalt hoe jij schrijft.En kan niet wachten op jou volgende verhaal en de afloop met de schoonmakster. Nou laat ik hopen dat je volgende verhaal gaat dat jij lekker een romantische avond heb gehad. Ik zal voor je duimen en wacht met smart op jou volgende verhaal.Groetjes Paul

  • 10 November 2009 - 19:54

    Eeuwe:

    rustig aan met die Spaanse drol he! want dan kost het geen vrouw.
    Of was het andersom?

    Ik weet het ook allemaal niet meer hoor!

    Geniet van je reis en maak er het beste van!
    Leuke omgeving zeker?

  • 13 November 2009 - 14:16

    Anoniem:

    Goede middag, Mag ik vragen of u wel over een pedopas beschikt? 17 jaar dat kan tog niet... of tog wel, doe ik zelf ook...

    Vermaak je je nog een beetje? Ik mis je verslag van deze week. Je wordt tog niet lui?

    Groeten Jacob Hoogstra ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 53339

Voorgaande reizen:

26 Mei 2018 - 03 September 2018

In de voetsporen van Marco Polo

23 April 2018 - 23 Mei 2018

Indrukwekkend Indonesië

13 September 2017 - 23 April 2018

Het grote Kiwi avontuur

08 April 2013 - 10 Mei 2014

Een toekomst in Noorwegen

02 November 2012 - 18 November 2012

Backpacken in de Himalaya

13 April 2011 - 02 November 2011

Op avontuur naar Canada!

08 Oktober 2009 - 23 Februari 2010

Stage in Costa Rica

17 September 2009 - 21 September 2009

London 2009

20 April 2009 - 14 September 2009

Frankrijk deel 3: Alpen & Ardèche

29 Maart 2009 - 04 April 2009

Rome 2009

07 April 2008 - 01 September 2008

Frankrijk deel 2: Val de Cantobre

05 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Frankrijk deel 1: Barbet

Landen bezocht: