Pura Vida! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Oktober 2009 | Costa Rica, Alajuela

En dan zitten er alweer 7 dagen op in dit mooie land...

Als de andere weken ook zo snel gaan dan ben ik zo weer thuis!

Ik ben deze week nog niet echt veel weggeweest maar toch genoeg leuke dingen meegemaakt die ik even wil delen, namelijk:

- Zaterdagavond ben ik met Javier (een Tico, oftwel Costa Ricaan) naar het casino geweest. Geen geld uitgegeven maar gewoon lekker voetbal gekeken want Costa Rica moest voetballen en het was groot feest want ze wonnen met 4-0!

- Zondagochtend had ik besloten om een wandeling te gaan maken om de buurt wat te verkennen. Toen kwam ik 7 voetballende Tico's tegen en die vonden het leuk als ik meedeed, zeker toen ik vertelde dat ik Ruud heette en uit Nederland kwam. Jammer genoeg ben ik niet zo goed als die Ruud die ze misschien in gedachten hadden maar het was een erg leuk potje voetbal en heb er 3 mooie goals en een verbrand gezicht aan overgehouden. Aankomende zondag mag ik weer meedoen! :D

- Dinsdag was mijn huisgenootje Lisa samen met Tibor, een collega van de andere locatie in La Garita, naar de hoofdstad San José om een tattoo te laten zetten. Daar kwamen ze nog Hulk Hogan tegen (mis ik dan weer!) en moest ik de halve dag op het hotel passen.

- Vandaag ben ik naar Zoo Ave geweest. Dat is een dierentuin die vlakbij zit met 's werelds meest uitgebreide excotische dierencollectie. Wat heb ik daar dan o.a. gezien? (foto's staan op mijn hyves)

* Verschillende soorten papegaaien.
* Een zeldzame Quetzal vogel
* Veel schildpadden
* Een puma
* Een baby jachtluipaard
* Een Margay liefdeskoppel
* Boa constrictor
* Reuzensalamander
* En natuurlijk de oh zo bekende Van der Valk vogel oftewel de Toekan.

Nou zul je wel denken, dan kan ik net zo goed naar Artis gaan...
Ik ga dus nu proberen deze dieren hier in het wild te spotten, want dat kan niet in Artis!!

Tijd voor opvallende dingen hier in Costa Rica! Wist je namelijk dat...

- Costa Ricanen nog meer van voetbal houden dan Nederlanders?
- Een kaartje voor een voetbalwedstrijd hier omgerekend ongeveer 5 euro kost?
- Costa Ricanen hier massaal voor de tv van de media markt voetbal staan te kijken?
- De Tica's (vrouwelijke Costa Ricanen) behoorlijk knap zijn en een zwak hebben voor blonde mannen?
- Ik hier dus waarschijnlijk iets langer ga blijven?
- Costa Ricaanse mannen maximaal 7 vrouwen mogen hebben?
- Ik hier dus echt nooit meer weg wil?!
- Een tocht in de bus hier maar liefst 130 Cólon kost?!
- Dat omgerekend maar 20 cent is?
- Ruud dus heel vaak met de bus reist hier?
- McDonalds hier ook aan huis brengt?
- Sommige hotels hier een overnachting aanbieden voor 3 euro per nacht?
- Het levensmotto van Costa Ricanen 'Pura Vida!' is?

Pura Vida betekent 'geniet van het leven'. Nou dat doe ik hier zeker wel met dat prachtige landschap, die mooie vrouwen (kijken mag) en die goedkope bustochtjes!

Ik ga nu even eten maken, want het is hier nu 17:11 terwijl jullie al heerlijk in bedje liggen (01:12) ;)

Hasta Luego!
Ruud

• 16 Oktober 2009 - 09:10

Edith:

Hé Ruud,

Leuk dat ook jij een reisverslag bijhoud.
    We lezen ze regelmatig.

Groetjes de Idsardi's ut Suwâld

• 16 Oktober 2009 - 10:47

André Westra:

Rudy meister!

Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt en je er misschien definitief wil vestigen ;-) Altijd handig om familie in het buitenland te hebben.

Viel spaB daar en geniet ze.

Groetjes uit Utrecht

• 16 Oktober 2009 - 19:43

Oma Sinnige:

Ruud, Oma heb je weer te pakken hé.Het is hier dus avond .Vanmorgen heeft Edith via Oma,s laptop al een berichtje naar jou gezonden,en weer foutjes voor Oma verbeterd.Want ik maak nog vaak foutjes.Gelukkig dat ik veel leermeesters heb.Tot ziens .Veel liefs van Oma.

• 20 Oktober 2009 - 17:53

Synthia:

Hey hey!

Jij kent me niet! Hahaha! Maar ik had een beetje zitten Googlen omdat ik vanaf 1 feburari stage kom lopen bij Dos Palmas! :-)
    Ik zie dat jij er tot 23 november bent, dus dan kunnen we gezellig kennis maken!

Ik ben echt heel erg benieuwd naar alles, maar zie dat jij het volgens mij erg naar je zin hebt! Doe jij ook een toeristische opleiding?

Ik las ook dat je foto's op je Hyves habt gezet. Nu wil ik die natuurlijk heeeeel graag zien! ;-) Dus misschien kun je me adden. Dan kan ik gelijk wat vraagjes stellen als je dat geen probleem vindt.

Liefs Synthia!

www.synthia86.hyves.nl

• 22 Oktober 2009 - 14:50

Eeuwe En Tjikkie:

Super Ruud,

Wat fantastich dat je al die avonturen beleefd zeg. Wij zijn onder de indruk. Geniet maar lekker van je reizen en stages en hopelijk zien wij je weer eens bij Heit en moeder.
    Costa Rica is een mooi land. Een tropische verrassing met sneeuwwitte cocos.

Pas wel op met die Synthia he!

Vriendelijke Groetjes,
    Eeuwe, Tjikkie, Anke en Evelien