Stopover in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ruud Westra - WaarBenJij.nu Stopover in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

Stopover in Chicago

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 April 2011 | Verenigde Staten, Chicago

Het waren maar 7 uurtjes, maar zo pak ik wel mooi de Verenigde Staten mee in mijn waarbenjij wereldlijst =D

In het volgende reisverslag vertel ik alles over de reis naar Vancouver en de eerste uren daar in de officieël verkozen tot mooiste stad ter wereld.

Deze onderbreking gaat over de tijd die ik spendeerde tussen mijn landing op Chicago O'Hare airport (13:23) en de tijd waarop mijn vertraagde vlucht richting Canada vertrok (21:00). In deze korte periode heb ik heel Chicago gezien, hoe heb ik dat gedaan vraag je jezelf nu waarschijnlijk af.

Nadat ik mijn spullen weer op de band had gelegd voor de volgende vlucht ging ik op zoek naar de trein die mij naar 'Downtown Chicago' zou brengen. Eerst nog even wat Amerikaanse Dollars ophalen en daarna met een briefje van 20 en een briefje van 5 op zoek naar de trein. Eenmaal gevonden moest ik een kaartje van 2 dollar kopen in een automaat die geen wisselgeld gaf. Er was in de verste verte geen winkel te zien die geld kon wisselen (het perron lag ondergronds, en een flink eind lopen vanaf de terminal) dus ik naar de straatartiest, of eigenlijk tunnelartiest, die verderop stond te pingelen op zijn gitaar. Deze man wilde wel wat losse dollars ruilen voor mijn briefje van vijf, maar dan moest ik wel een paar liedjes van hem aanhoren. Ik gaf hem een dollar en sprong in de trein, dankzij deze actie zal hij tegen iedereen ontkennen dat ik Nederlands was.

Na een rit van ongeveer 45 minuten was ik in hartje Chicago, maar dan verschijnt er een probleem op de kaart. Bij welke halte moet ik er uit?! Ik besloot om bij de grootste halte in het centrum uit te stappen zodat ik vanaf dat punt de beschikking had over elke metrolijn die door het centrum liep. Gelukkig was de enige attractie die ik wilde en kon bezoeken gezien mijn tijdnood erg dichtbij en dus nam ik de benenwagen. Als je zo over straat loopt in de derde stad van de VS, dan waan je jezelf echt in het computerspel GTA. Terwijl ik over Lake St. loop in de richting van mijn bestemming, raast er een trein over de verroeste spoorbaan die boven mijn hoofd loopt, taxi's die je continu passeren, de vele Amerikaanse stoplichten, en de 'Stars & Stripes' die overal duidelijk zichtbaar zijn.

Na een paar minuten lopen kwam ik terecht in de grote schaduw van mijn bestemming, om die schaduw te kunnen verslaan moest ik nog een paar minuten lopen, totdat ik eindelijk door de deur ging en de schaduw achter mij liet. Amerikanen zijn altijd erg overdreven, net zoals de entree die ik moest betalen. Zeventien USD lichter en 103 etages verder stond er tussen mij en de grond maar liefts 413 meter aan gebouw. Je bent maar even in Chicago, maar je wilt toch de hele stad zien, dus wat doe je dan? Dan ga je naar het gebouw wat 25 jaar lang, tussen 1973 en 1998 werd gerekend als hoogste gebouw ter wereld. De Willis Tower, beter bekend als Sears Tower, is niet alleen vanaf de straat imponerend, maar vanaf deze toren is ook de straat erg imponerend. Vooral als je in de glazen kubus zit die naast het gebouw hangt. Kijk dan maar eens naar beneden...

  • 15 April 2011 - 07:56

    Oma Sinnige:

    Ruud vanaf deze toren heeft Opa ook Chicago op de foto gezet ,rondom nog wel Het foto boekje ligt nu voor mij op de lage tafel Edith kan zo komen en kan het dan ook in zien Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag Dikke kus Oma

  • 15 April 2011 - 10:23

    André Westra:

    Rudy!

    Leuk je eerst blog vanuit de US and A :-)

    Chigaco noemen ze "the windy city", klopt dat een beetje?

    Viel spaB Rudy meister!

  • 15 April 2011 - 19:05

    Ilse Westra:

    Haaaaj Brother,

    Ik hoor wel weer dat het leuk is daar.
    Hoop heel veel mooie foto`s te zien, en natuurlijk verwacht ik wel van je dat je met een bekend iemand op de foto gaat :P
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Ruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 53201

Voorgaande reizen:

26 Mei 2018 - 03 September 2018

In de voetsporen van Marco Polo

23 April 2018 - 23 Mei 2018

Indrukwekkend Indonesië

13 September 2017 - 23 April 2018

Het grote Kiwi avontuur

08 April 2013 - 10 Mei 2014

Een toekomst in Noorwegen

02 November 2012 - 18 November 2012

Backpacken in de Himalaya

13 April 2011 - 02 November 2011

Op avontuur naar Canada!

08 Oktober 2009 - 23 Februari 2010

Stage in Costa Rica

17 September 2009 - 21 September 2009

London 2009

20 April 2009 - 14 September 2009

Frankrijk deel 3: Alpen & Ardèche

29 Maart 2009 - 04 April 2009

Rome 2009

07 April 2008 - 01 September 2008

Frankrijk deel 2: Val de Cantobre

05 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Frankrijk deel 1: Barbet

Landen bezocht: