A home away from home - Reisverslag uit New Westminster, Canada van Ruud Westra - WaarBenJij.nu A home away from home - Reisverslag uit New Westminster, Canada van Ruud Westra - WaarBenJij.nu

A home away from home

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Mei 2011 | Canada, New Westminster

Beste lezers,

Allereerst mijn excuses dat jullie 23 dagen moesten wachten op dit nieuwe verslag, maar zoals ze zeggen: "geduld wordt beloond!".

Ik ben inmiddels ruim een maand in Vancouver en ik moet zeggen dat ik nog geen seconde heimwee heb gehad. Zoals de titel van mijn verhaal al zegt, ik voel me helemaal thuis.

Wat heb ik de afgelopen 3 weken zoal gedaan:

Werk: Het begint wat drukker te worden op het werk, en hoewel er vooral Duitsers komen om een camper te huren, heb ik genoeg te doen met de spaarzame Nederlandse bezoekers omdat ik de enige Nederlands sprekende medewerker ben die demonstraties geeft over de camper. Er werken nog een paar Nederlanders hier maar die doen vooral administratief werk. Vorige week heb ik mijn eerste fooi gekregen (2e persoon van het seizoen die fooi kreeg) en het was een briefje, dus jullie raden het al, het was geen Nederlander.

Kampeertripje: Twee weken geleden zijn we met het team een weekend gaan kamperen. Ik ging op vrijdag samen met een collega in een camper op weg naar de 'Gold Creek Camping' in de het Golden Ears Park dat aan het Alouette Lake ligt. We maakten er een kleine roadtrip van en kwamen tegen etenstijd aan op de camping die midden in het Nationale Park stond en er rustig bevolkt was zodat we alle rust hadden. Omdat het regende besloten we die avond in de camper te blijven en met countrymuziek op de achtergrond dronken we er een paar op een fantastisch seizoen. De volgende dag werden we gewekt door een lekker zonnetje en besloten we een hike (wandeling) te maken om de omgeving te verkennen. We liepen richting het meer wat omgeven was door hoge besneeuwde bergtoppen, en vandaar volgden we een trail (pad) die langs het meer liep. We kwamen uit bij een Creek (beek) die erg helder en groen was. Daarna hebben we nog een heel stuk gelopen (de hike was in zijn totaal ongeveer 12 kilometer) richting een paar watervallen, en omdat het begon te regenen zijn we toen weer teruggelopen naar de camper. De radio met countrymuziek ging weer aan, en na een tijdje kwam de rest van de groep ook aangereden in de andere camper. Er moest natuurlijk ook gewoon gewerkt worden op zaterdag.

BBQ: De barbecue werd gestart en we schoven de stoeltjes rond het vuur. Gelukkig bleef het deze avond droog zodat iedereen een paar heerlijke hamburgers en halve kippen kon verorberen. Ik raakte aan de praat met de General Manager van het bedrijf, een Nederlandse vrouw, en ontdekte dat haar tandarts de vader is van een bekende actrice uit één van mijn favoriete tv shows (Robin uit How I Met Your Mother) dus wie weet ontmoet ik binnenkort mijn eerst internationale celebrity. Daarnaast werkt haar man als security bij filmpremières en zou hij binnenkort iets regelen zodat ik ook mee mag naar een première (Pirates of the Caribbean 4?). Om weer terug te komen op de BBQ, die was erg geslaagd en volgens mij heeft iedereen een topavond gehad. De volgende dag zijn we weer richting Vancouver gereden, en raad eens wie er achter het stuur van de camper zat...

Abbotsford: Het hoofdkantoor van mijn werk zit in Abbotsford, dat is een stad op anderhalf uur rijden vanaf Vancouver. Afgelopen maandag moest ik een dag daar komen werken omdat ze veel Nederlandse klanten hadden en dat was erg leuk. Die middag ging ik samen met een andere Nederlandse jongen (Met hem heb ik contact gehad voordat ik naar Canada ging omdat hij al 2 seizoenen voor dit bedrijf gewerkt heeft) in een truck camper weer terug naar Vancouver. Ik leerde dat er een speciale 'carpoolstrook' op de weg zat waar bij drukte alleen auto's mochten rijden met minimaal 2 personen. We zagen ook een grapjas die een opblaaspop als bijrijder had.

Feestjes: Een van de verschillen tussen wonen in een dorp en in een stad is dat je veel dichter op het uitgaansleven zit en dus ook veel vaker uitgaat. Ik heb regelmatig feestjes met collega's en laatst waren we bij een vriend van een collega die miljonair is, en dat zijn leuke feestjes! Een gigantisch huis met een massagestoel, de grootste MAC computer die er is, een thuisbioscoop met Xbox en Wii, 4 verdiepingen, en natuurlijk het mooiste voor het laatst bewaren: prachtige meiden door het hele huis!

Vancouver Canucks: Zoals de meeste van jullie weten is ijshockey dé sport in Canada, en het ijshockey team van Vancouver, de Canucks, hebben deze week de regionale finale van de Stanley Cup bereikt. Dit is vergelijkbaar met de Champions League. Als ze deze winnen dan spelen ze in de grote finale van Noord-Amerika en als ze dat winnen dan is de binnenstad één grote feestende mensenmassa. Ik kijk er nu al naar uit!

Dit was mijn verslag van de afgelopen drie weken, als jullie nog vragen hebben dan hoor ik die graag!

Vanuit Vancouver zeg ik, de groeten!

  • 16 Mei 2011 - 10:50

    André Westra:

    Rudy!

    Interessante contacten gelegd dus, van miljonairs tot mogelijk een celeb. Jij hebt het maar weer mooi voor elkaar! :)

    Moet vast wel leuk zijn om de Nederlanders uitleg te geven over de verschillende campers die jullie aanbieden. Ze verwachten vast niet dat zij uitleg van een Nederlander krijgen. Nu nog wachten op de eerste Fries!

    Viel mij trouwens direct op dat jij een mooi stuk langer bent dan jouw collega’s (foto bij het meer) :) De vele gekookte aardappelen met bloemkool en een gehaktbal hebben wel effect gehad ;-)

    Veel plezier daar en tot horens!

    Ps. Ik geef ook wel eens een briefje als fooi

  • 17 Mei 2011 - 18:47

    Erik:

    Vet man,
    ow ik heb ook wel zin in een lekkere bbq!

    Veel plezier daarzo!

    groetjes je neef,

    Erik

  • 20 Mei 2011 - 15:37

    Je Moeder:

    Het is weer lachen met jou.
    Ik zie het als een film aan mij voorbij gaan,en jij speelt in de hoofdrol!
    We zijn blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Beleef maar lekker veel avonturen dan heb je ook wat te schrijven,doeii!
    ( leuke dingen natuurlijk)

  • 20 Mei 2011 - 16:04

    Heit:

    Mooi verslag Ruud,
    veel plezier verder.
    Alleen kijken naar die meisjes he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, New Westminster

Ruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 53333

Voorgaande reizen:

26 Mei 2018 - 03 September 2018

In de voetsporen van Marco Polo

23 April 2018 - 23 Mei 2018

Indrukwekkend Indonesië

13 September 2017 - 23 April 2018

Het grote Kiwi avontuur

08 April 2013 - 10 Mei 2014

Een toekomst in Noorwegen

02 November 2012 - 18 November 2012

Backpacken in de Himalaya

13 April 2011 - 02 November 2011

Op avontuur naar Canada!

08 Oktober 2009 - 23 Februari 2010

Stage in Costa Rica

17 September 2009 - 21 September 2009

London 2009

20 April 2009 - 14 September 2009

Frankrijk deel 3: Alpen & Ardèche

29 Maart 2009 - 04 April 2009

Rome 2009

07 April 2008 - 01 September 2008

Frankrijk deel 2: Val de Cantobre

05 Juli 2007 - 25 Augustus 2007

Frankrijk deel 1: Barbet

Landen bezocht: